Gezellig dat je er bent!
Ze noemen me Dees en ik woon in een klein huisje vlakbij de zee.
Tegenover de molentjes, met de kippen, duifjes (vrouwtje is onlangs overleden en mannetje is weggevlogen),
2 honden Kaila en Nicky, kat Amber
én mijn man; die naast soms heel erg lief (haha), ook heel handig is! Oude- en antieke poppen en beren. Quilten, poppen maken, haken, borduren, soms met de naaimachine, ik vind het allemaal ontzettend leuk!
Net als oud kant en mooie stofjes.
Dat alles deel ik gezellig met mijn moeder.
Zij handwerkt al zolang ik haar ken! En dat is inmiddels al meer dan een halve eeuw.
Ik vind het erg leuk om het hier met je te delen.
Leuk als je een berichtje achterlaat!



dinsdag 15 augustus 2017

'Binnen Dingen'

Op deze druilerige dag tijd voor 'binnen dingen'.
Wat zijn nou weer 'Binnen Dingen'?

Nou ja, dingen die je binnen doet. Bijvoorbeeld als het druilerig weer is,  zoals vandaag.
Of als het in de winter koud en nat is en 's avonds vroeg donker, bijvoorbeeld.
Zoals vanmiddag het opeens donkerder werd en de deur dicht moest vanwege de enorme buien!!

De honden liggen in rust binnen, want het regent af en toe en het onweert soms en dat vinden ze te spannend.

Kaila is onlangs geopereerd, dus zij moet het rustig aan doen. Wat ze soms niet wil..maar het moet!
Gezien de afgelopen periode...en de wond!

Nicky gaat goed, maar is vandaag wat kieskeuriger...; geen zin in haar eten, en wat 'mieperiger' dan anders...


Maar.....een koek gaat er altijd wel in hoor!
En ook bij Nicky..
Maar wacht eens even...
Jij had vanmorgen toch helemaal geen zin in jouw brokken?
Uhm...??  😉 hahaha!

Ja ja, ...dames..

Oepss...kapot...!!😥
Manlief was op de bank in slaap gevallen na het wegwerken van het gestorte zand in de tuin!!
Kopje belandde vanzelf op de grond...
Ach.....ff troosten want ZIJN koffiekop is nu kapot!🍮👨❤

Waar was ik?
Oja, met zulk weer rommel ik dan wat binnen. Jij ook?
Beetje ruimen, veranderen in huis, handwerken, uitzoeken van hoekjes, papierstapels, boekjes...ohja...leuk boekje...bakken....

Van het één in het ander gaan..
Ik kan me daar dan soms totaal in verliezen.
Om me vervolgens af te vragen hoe ik daar nou was gekomen en waarom eigenlijk ook al weer? Ken je dat?

Of....zoals nu: een bericht in mijn Blog schrijven!! Wat ik heeeel erg leuk vind en met veel plezier doe! Maar wat er niet zo vaak van komt.
En dan zie ik weer dat creatieve dingen mij altijd heel veel plezier geven. Rust, voldoening, geluk.


Je zou het Freubelen/ Fröbeln kunnen noemen.
Maar Freubelen zie ik meer als hoekjes maken in huis, iets knutselen, frutselen, handwerken.
Waar ik dan ein-de-lijk eens tijd voor heb!

Zoals bijvoorbeeld het leuke hoekje hieronder.
Wat overigens niet in ons huis is, hoor.
Maar uit het  Katshuis in Zeeland    ( klik)


DAT was leuk!!! Afgelopen zondag was ik daar. Ze hadden een hele sfeervolle Brocante Fair georganiseerd.
Ik liep rond in een voor mij geweldige snoepwinkel!

Een foto impressie van Het Katshuis  ( klik)

Als je het over 'Binnen Dingen' hebt!! Poeh..poeh...

Planten kamer




Ik keek mijn ogen uit...zoooo leuk!!



Prachtig alles in stijl in 'oude' kleuren.
Gezellig koffie en theedrinken met heerlijke verschillende 'koek' erbij.
In de mooie tuin!!






Hele leuke kraampjes!!
oa.: Oma Curiosa  ( klik) 

Brocante Granny Mai   ( klik )
En natuurlijk nog heel veel meer!



Veel verschillende kramen met van alles op het gebied van Brocante! Servies, zilver, kant, oud keukengerei, linnengoed, sieraden, beelden, glaswerk, decoraties voor in de tuin, etc..
En.... poppen en dingetjes!!
Help!! ( hahahaha)

Ik zag daar deze twee 'leukjes', die ik natúúúrlijk niet kon laten zitten!!

Oud Engels popje: merk Rosebud.
Papier Maché oud popje met Celluloid handjes en een stoffen lijf.

Ik verzamel oude- en antieke poppen ( merken als Armand Marseille, Simon & Halbig etc.) en alles wat daarbij hoort!
Zoals poppen kleding; waaronder, jurkjes, schoentjes, pruikjes, vestjes.
Rammelaars, poppenstoeltjes, knuffeltjes, poppenwagentjes, andere accessoires.
Samen met mijn moeder, die vindt dat ook zo leuk!!
Het is een echte passie.

Pssstttt...😊 aan het einde van dit verhaaltje is er nog een... '
By the Way' momentje😁.....

Dus nog wat ( veel ) verder onderaan, he.
Maar pas op...niet helemaal aan het eind, he, want daarna komt er nog wat!
Mocht het ' Poppengedoe' niet zoooo heel erg jouw ding zijn.
OF ben je nieuwsgierig, dan scroll je gewoon door,
toch?👍

Ik kan zo ongeveer zelf een winkel beginnen, of op een Fair gaan staan!!
Want ik heb volop oud servies, blikken, decoraties, stoffen, poppenkleding, en ook grotere spullen: meubelen, spullen voor in de tuin, boeken, etc..

Hieronder een paar van mijn oude poppen, de grootste heeft een porseleinen hoofd, 'flirt ogen', zo noemen ze dat. De ogen draaien mee. Heel leuk. Ze heeft een los pruikje en een lijf van papier Maché. Helemaal gaaf.
Kanten kleding, broekje, jurkje, sokjes. Ze heeft een oud popje in de hand wat papier maché is met een stoffen lijfje.
De andere pop is ook heel oud; met een stoffenlijfje en oude/ antieke kleding.
Samen in antieke poppenwagen, leuk he? 



Hieronder een Sonneberg pop. Helemaal gaaf! Slaapoogjes en nog met 'mama geluid'.



En een nog een oude pop met prachtige wimpers en slaapoogjes, stoffen lijf in een wit rieten wagentje met oud lakentje, dekentje, sloopje. Gehaakt dekentje is nieuw.
Ook alles helemaal gaaf.




Oh ja...👀☝
By the Way!!!......😃

'Binnen Dingen' ....

Komend weekend ( 19 en 20 augustus) in Kerkje van Driewegen  ( klik)

OPEN DAG met tentoonstelling van allerlei mooie Dingen van mensen/ inwoners/ kunstenaars uit Driewegen.

Wat zij zelf maken en/of goed kunnen, etc. 

Voor 'Orgelmensen': Historie en orgel in Kerkje Driewegen   ( klik) 


Met daarbij een vertelling van een heel Bijzonder verhaal.....😎


En....


Oh ja !....❤

Liefs van Dees ... was ook gevraagd! Ze doet mee, leuk he?

Een paar kiekjes:




Het kerkje 




Zo en nu even een bakje doen! 🍮🍰
MET een pinda-rotsje..!! of 2..

Mmmm...😋



Heel erg bedankt voor je bezoek en het lezen!❤
Dáág...tot de volgende keer!!  

LIEFS VAN DEES xxx❤


1 opmerking:

  1. Wat een gezellig blogje, totaal geen moeite om tot het eind toe te lezen. Dank je wel.
    Groetjes, Marga ��

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een berichtje achterlaat!